Plataforma pel Dret de Decidir
Som una nació i tenim el dret de decidir

Què és la Plataforma?

És un espai transversal de trobada de més de 700 entitats i persones individuals que lluiten per l’autodeterminació. Es constitueix en un moviment ampli, plural, transversal i cohesionat que aplega diversos sectors de la societat civil dels Països Catalans disposats a treballar per l’assoliment de la plena sobirania.

Els seus principals trets són l’autoorganització i l’autofinançament.

Objectius principals

- Eixamplar la base del sobiranisme i convertir-lo en un objectiu àmpliament acceptat.
- Generar estat d’opinió i donar a conèixer el projecte sobiranista desvinculat de posicions partidistes.
- Sensibilitzar la població en general sobre la necessitat de l’exercici del dret de decidir. Generar, així, un estat d’opinió favorable al dret a l’autodeterminació.
- Fomentar les sinèrgies amb tots els grups, organitzacions i plataformes amb qui compartim objectius.

Com s’organitza?

La Plataforma és un moviment assembleari. L’assemblea és l’òrgan on es prenen decisions. Pel treball del dia a dia, la Plataforma s’organitza en comissions (organització, extensió, comunicació, economia i recerca de recursos, etc.). Alhora, disposa d’una permanent, formada per persones de cadascuna de les comissions, que és la responsable de la coordinació i la marxa general dels objectius de la Plataforma.

Com es finança?

La Plataforma es finança a través de les quotes de les entitats que en formen part i de les quotes individuals dels seus socis.

El moviment genera també alguns productes ( la litografia del Joan Brossa, mocadors, banderes, etc) i bons d’ajut que faciliten la generació d’activitats i campanyes autofinançades.
També estem iniciant una campanya per tenir el patrocini d’empreses catalanes.

Què hem fet?

• Manifestació “Som una nació, tenim el dret de decidir” 18 de febrer de 2006
• Campanya no a l’Estatut primavera 2006.
• Manifestació “Som una nació i tenim el dret de decidir sobre les nostres infraestructures” 1 de desembre del 2007.
• Campanya “Decideixo decidir” amb més de 70.000 signatures recollides abril 2008-desembre 2009.
• Manifestació Onze de Setembre 2008.
• Col•laboració amb la manifestació “Deu mil a Brussel•les” març 2009.
• Col•laboració en l’organització de la Consulta a Arenys de Munt estiu - tardor del 2009.
• Organització de l’acte a la Facultat d’Història de la UB sobre el Dret a l’autodeterminació setembre 2009.
• Organització i convocatòria, conjuntament amb altres entitats, de la manifestació de l’11 de setembre del 2009.
• Constitució, conjuntament amb altres entitats, de la coordinadora Nacional de la Consulta sobre la independència setembre - octubre de 2009.
• Organització de l’acte de tancament de Campanya de la primera tanda de consultes de la Coordinadora Nacional de la Consulta al Fòrum de Barcelona el desembre 2010.
• Impuls i col•laboració amb les consultes que s’han anat fent a tot el país 2009-2011.
• S’han acompanyat observadors internacionals en diverses tongades de consultes.
• Organització i convocatòria, conjuntament amb altres entitats, de la manifestació de l’11 de setembre 2010.
• Manifestació “Autodeterminació és democràcia” 12 de juny de 2010.
• Impuls i col•laboració amb la manifestació del 10 de juliol de 2010. Vam ser una de les entitats convocants.
• Impuls i organització, conjuntament amb el Moviment per la Independència. de la Conferència Nacional del 30 d’abril de 2011.
• Formem part de la Plataforma “Somescola.cat” en suport del model d’escola catalana.
• Treballem en tots els àmbits possibles per poder exercir el dret a l’autodeterminació.

Com pots col•laborar?

Qualsevol persona interessada pot col•laborar amb la Plataforma. Us proposem algunes possibilitats:
- Fes-te’n soci/a a nivell individual o com entitat.
- Crear un grup local a la vostra població per poder articular la xarxa de país.
- Participar en qualsevol de les campanyes i/o activitats que fem.
- Fer-te voluntari o voluntària.
- Fer un donatiu econòmic al compte corrent 2100 3084 85 2200396681.

Per a més informació:

Secretaria tècnica PDD:
Tel. 93 410 31 55 de dilluns a dijous de 16h a 20h.

.

Xarxes socials